Παρέμβαση ενάντια στην -ακόμα μία- καπιταλιστική φιέστα της Black Friday

Χθες Παρασκευή 24/11 με αφορμή την -ακόμη μια- καταναλωτική φιέστα της Black Friday πραγματοποιήθηκε παρέμβαση στην γειτονιά του Ζωγράφου από αυτοδιαχειριζόμενους χώρους και συνελεύσεις γειτονιάς.

Παραθέτουμε το κείμενο που μοιραζόταν από την συνέλευση μας:

Μαύρο στην Black Friday

Λευκές νύχτες, μαύρες Παρασκευές, cyber Δεύτερες και Κυριακάτικα ψώνια (προσεχώς και τιρκουάζ Τετάρτη;), o καπιταλισμός της φτώχειας και της εξαθλίωσης, έχει ανάγκη από καταναλωτικές εορτές, για να πουλήσει στις εκπτώσεις, προϊόντα στην ίδια τιμή. Είναι πλέον γνωστό ότι στην Ελλάδα μεγάλες αλυσίδες (Public, Πλαίσιο) αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους λίγες μέρες πριν τις εκπτώσεις, για να τις ρίξουν ξανά στις Black Fridays. Οι ίδιες εταιρείες δεν θα μπορούσαν να στήσουν ένα τέτοιο πανηγύρι, αν δεν εκμεταλλεύονταν τη μιζέρια και φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας.

Μιας κοινωνίας που παρατηρεί αμέτοχη τα αφεντικά να αυξάνουν τις τιμές κατά το δοκούν, τζογάροντας στα χρηματιστήρια τιμών και απολαμβάνοντας ουρανοκατέβατα κέρδη. Με πρωταγωνιστικό ρόλο τα σουπερ μαρκετ και από πίσω οι κομπάρσοι, ρεύμα, πετρέλαιο και νοίκι, φτωχοποιούν την κοινωνία ενώ ταυτόχρονα τολμάνε και αποκαλούν μισθούς τα ψίχουλα που μας δίνουν. Το κράτος από την άλλη ευαγγελίζεται μια ψευδή εικόνα σταθερότητας και οικονομικής ανάπτυξης, παλεύοντας να μπαλώσει επικοινωνιακά τις τρύπες με γελοίες πρακτικές όπως αυτές των μαρκετ-pass και κάθε λογής επιδόματα, ενώ παραμένει πιστό στα συμφέροντα των αφεντικών. Εδώ δεν έχουμε λεφτά για να βγάλουμε τον μήνα, με τις τιμές στα νοίκια, το ρεύμα και στα βασικά αγαθά να έχουν πάει στα ύψη και αυτοί σκαρφίζονται πολύχρωμες φιέστες για να μας αποπροσανατολίζουν.

Ωστόσο όλα τα παραπάνω δεν επιδρούν μόνο στο καταναλωτικό κοινό αλλά και στην ίδια την εργατική τάξη. Αυτές οι καταναλωτικές φιέστες γίνονται στις πλάτες των εργαζομένων, χωρίς τις ανάλογες απολαβές. Παράδειγμα είναι τα stress-test στον Κωτσόβολο τον περασμένο χρόνο, μια κατάσταση όπου το αφεντικό υπέβαλε τα εργαζόμενα σε τεστ καταπόνησης με κλειστά ρολά σε ώρες μετά τη λήξη του ωραρίου, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις πιεστικές συνθήκες εργασίας της Black Friday. Τέτοιες πρακτικές εργοδοτικής αυθαιρεσίας νομιμοποιούνται και κανονικοποιούνται από τα εργατικά νομοσχέδια της εκάστοτε κυβέρνησης, με τελευταίο αυτό του Γεωργιάδη, που καταργεί και θεσμικά το 8ωρο και καταπατά το δικαίωμα στην απεργία. Τελικά, οι μαύρες Παρασκευές, ακόμα κι αν δεν καταφέρνουν να ευνοήσουν τον καταναλωτή, αυτό που καταφέρνουν είναι να συνηθίζουν το εργαζόμενο στην βαρβαρότητα του καπιταλιστικού εργασιακού κόσμου.

 Οι μέρες καταναλωτισμού να γίνουν μέρες απεργίας.  Ζητάμε μείωση τιμών, λιγότερη εργασία, αύξηση μισθών.  Σκεφτόμαστε ως εργαζόμενα, όχι σαν πελάτες.  Απέναντι στις εργασιακές γαλέρες, αντιπροτείνουμε ένα κόσμο χωρίς αφεντικά.

Comments are closed.